Vintern är äntligen här :)



Ja, lön för mödan.......
Här är jag ute och trampar till en botten på mitt skidspår.
Bilden var väl inte den bästa (mobilkamera) men här kan man se den nya dynan och ryggstödet, nya packlådan och nymonterade arbetslampan vilken är praktisk vid preparering av skoterled och skidspår och vid backning.




Härligt men också en riskfaktor med all ny lössnö. 275kg ockelbo fastkörd i snön käns som 500 kg (cirka) ;)



Tog lite mysiga vinterbilder på mitt skidspår.....se och njut.



Ser du bron.......Nej, förstår det för det har kommit en del snö sedan den byggdes, en halvmeter
närmare bestämt. Tack Stefan för hjälpen med brobygget ;)



Uppe på berget var det ännu mer snö så det blev till att trampa spåret med skidor innan jag vågar mig ut med
ockelbon och pistar annars sitter man garanterat fast i en driva.



Spåret nypistat men har inte kört med spårläggaren ännu. Som ni ser tillåter vädret men ganska kallt
-16. På nyårsdagen blir det längdspår med spårläggaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback