Iller b100 (ombyggd hytt)





Det första jag gjorde till min iller var en regäl puckelhyvel med fjäderbelastat blad och bilhjul som trycker luften ur snön. Monterade bildrag på illern och kulfäste på sladden.

Iller b100 (ombyggd hytt)
Här är min iller med glättebräda och sladd. Nytt för i år blir ett hydraul
shaktblad fram så jag kan fylla igen ojämnheter. Här har jag även bytt hytt och lackerat om.



Ja, här har blad och glättebräda börjat tagit form.



Glättebräda med horisontellskevning och strukturmattor för räfflor i snön.
Detta gör fint skidspår och skoterled.



Jag svetsade även ihop en spårsläde som gör fina skidspår.



På schaktbladet monterade jag hyvelstål som stagar upp och minskar slitage på
själva bladkroppen. Nu fattas lite färg och hydraulik till höj och sänkning.

182149-2
Detta är mitt egentillverkade skidspår. Spåret är preparerat med illern 
och puckelhyvel med spårsläde bakom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback